Maya Plisetskaya η απόλυτη πρώτη μπαλαρίνα

H Maya Plisetskaya Mikhailovna (1925 – 2015) είναι θρυλική Πρίμα Μπαλαρίνα και μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στο χώρο του μπαλέτου. Η Maya Plisetskaya χόρευε την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης μαζί με τη διάσημη μπαλαρίνα Galina Ulanova  και έλαβε τον τίτλο της Απόλυτης Πρίμα Μπαλαρίνας του Μπαλέτου Bolshoi το 1960.

Maya PlisetskayaΤα πρώτα χρόνια

Η Maya Plisetskaya γεννήθηκε 20 Νοεμβρίου 1925 στη Μόσχα από Εβραϊκή  οικογένεια. Πήγε σχολείο στο Spitzbergen, όπου ο πατέρας της εργαζόταν ως μηχανικός και διευθυντής ορυχείων.

Το 1938, ο πατέρας της Michael Plisetski εκτελέστηκε κατά τη διάρκεια των Σταλινικών εκκαθαρίσεων, πιθανόν επειδή είχε προσλάβει έναν φίλο του, ο οποίος ήταν γραμματέας του Leon Trotsky. Η μητέρα της Rachel Messerer-Plisetskaya, μια ηθοποιός του βωβού κινηματογράφου, συνελήφθη και εστάλη σε στρατόπεδο καταναγκαστικής εργασίας στο Καζακστάν, μαζί με τον 7 μηνών μωρό αδελφό της Maya. Κατά συνέπεια η Maya υιοθετήθηκε από τη θεία της (αδελφή της μητέρας της), την μπαλαρίνα Sulamith Messerer, μέχρι την απελευθέρωση της μητέρας της το 1941.

Η Maya σπούδασε χορό με καθηγήτρια τη μεγάλη μπαλαρίνα της αυτοκρατορικής σχολής, Elizaveta Gerdt. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη σκηνή του Θεάτρου Bolshoi σε ηλικία μόλις 11 ετών. Το 1943, αποφοίτησε από τη χορογραφική σχολή και εντάχθηκε στο Μπαλέτο Bolshoi, με το οποίο χόρευε μέχρι το 1990.

maya-plisetskayaΚαριέρα

Από την αρχή η Maya Plisetskaya ήταν μία μπαλαρίνα που ξεχώριζε. Πέρασε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα στο corps de ballet  μετά την αποφοίτησή της και σύντομα προήχθη σε σολίστ. Τα λαμπερά κόκκινα μαλλιά της και η εντυπωσιακή της εμφάνιση δημιουργούσαν μια γοητευτική εικόνα εντός και εκτός σκηνής. Τα μακριά της χέρια της είχαν μια πλαστικότητα που ακόμα και σήμερα παραμένει αξεπέραστη. Η ερμηνεία της στον «Θάνατο του Κύκνου», ένα σύντομο μπαλέτο που έγινε διάσημο από την μπαλαρίνα Anna Pavlova, την έκανε να ξεχωρίσει. Η Maya επίσης φημιζόταν για το ύψος των αλμάτων της, την εξαιρετική ευελιξία της, την τεχνική δύναμη και τη χάρη του χορού της. Έχει διακριθεί τόσο στο Adagio όσο και στο Allegro, κάτι το οποίο είναι ασυνήθιστο σε χορευτές.

Παρά την φήμη που είχε αποκτήσει, η Maya δεν αντιμετωπιζόταν σωστά από τη διοίκηση του Bolshoi. Ήταν Εβραία μέσα σε ένα αντι-Σημιτικό κλίμα, η οικογένειά της είχε εκκαθαριστεί κατά τη διάρκεια της Σταλινικής εποχής και η προσωπικότητά της ήταν προκλητική, οπότε δεν της έδιναν την άδεια να περιοδεύσει έξω από τη χώρα για έξι χρόνια μετά την ένταξή της στο Μπαλέτο Bolshoi. Ήταν περιορισμένη μέχρι το 1959 που ο Nikita Khrushchev της επέτρεψε να ταξιδέψει στο εξωτερικό. Έτσι η Plisetskaya θα μπορούσε να περιοδεύσει διεθνώς. Οι ικανότητες της άλλαξαν τον κόσμο του μπαλέτου καθώς έθεσε υψηλότερα πρότυπα τόσο σε ότι αφορά την τεχνική λαμπρότητα όσο και σε ότι έχει να κάνει με τη δραματική παρουσία για τις μπαλαρίνες.

Στους δημοφιλέστερους ρόλους της Maya ανήκουν οι: Odette/Odile στη Λίμνη των Κύκνων (1947) και Aurora  στην Ωραία Κοιμωμένη (1961). Το 1958  τιμήθηκε με τον τίτλο του Καλλιτέχνη του Λαού της ΕΣΣΔ και παντρεύτηκε τον κορυφαίο συνθέτη Rodion Shchedrin.

Maya PlisetskayaΤο 1960 η Galina Ulanova εγκατέλειψε τη σκηνή και κατ’ επέκταση η Maya Plisetskaya έλαβε τον τίτλο της Απόλυτης Πρίμα Μπαλαρίνας του Θεάτρου Bolshoi. Έπαιξε την Πριγκίπισσα Tverskaya στη Σοβιετική τηλεοπτική παραγωγή του έργου «Άννα Καρένινα». Το 1971 ο σύζυγός της και συνθέτης Rodion Shchedrin, έγραψε ένα μπαλέτο με το ίδιο θέμα, στο οποίο θα έπαιζε τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Το μπαλέτο «Anna Karenina» ήταν επίσης η πρώτη της απόπειρα στη χορογραφία. Μπαλέτα για εκείνη δημιούργησαν οι χορογράφοι: Yury Grigorovich, Roland Petit, Alberto Alonso και Maurice Béjart.

Κατά τη δεκαετία του 1980 η Plisetskaya και ο Shchedrin αφιέρωσαν πολύ χρόνο στο εξωτερικό, όπου εκείνη εργάστηκε ως καλλιτεχνική διευθύντρια  του Μπαλέτου της Όπερας της Ρώμης (1984-1985) και έπειτα του Εθνικού Μπαλέτου της Ισπανίας στη Μαδρίτη (1987- 1989). Σε ηλικία 65 ετών αποσύρθηκε από το Μπαλέτο Bolshoi. Στα 70α γενέθλιά της, έκανε το ντεμπούτο της στο μπαλέτο που ο Béjart χορογράφησε γι ‘αυτήν με τίτλο «Ave Maya». Από το 1994, είναι πρόεδρος στους ετήσιους διεθνείς διαγωνισμούς μπαλέτου που ονομάζονται Maya. Το 1996 διορίστηκε Πρόεδρος του Αυτοκρατορικού Ρώσικου Μπαλέτου (Imperial Russian Ballet).

Στα 80ά της γενέθλια, οι Financial Times έγραψαν χαρακτηριστικά για εκείνη: «Η Maya ήταν και εξακολουθεί να είναι μια σταρ, ένα ιερό τέρας του μπαλέτου, η τέλεια επιτομή για τη θεατρική δόξα, ένα φωτεινό, λαμπερό ορόσημο σε έναν κόσμο που ολοένα και περισσότερο εκλείπουν τα μεγάλα αστέρια, μια ομορφιά στον κόσμο της γοητείας».

Έφυγε από τη ζωή στις 2 Μαΐου 2015 σε ηλικία 89 ετών από καρδιακή προσβολή στη Γερμανία.

 maya_plisetskayaΒραβεία και τιμητικές διακρίσεις

Η Maya Plisetskaya έχει τιμηθεί πολλές φορές για τις ικανότητές της:

Πρώτο βραβείο, Διεθνής Διαγωνισμός Βουδαπέστης (1949)

Βραβείο Anna Pavlova, Ακαδημία Χορού του Παρισιού (1962)

Βραβείο Λένιν (1964)

Ήρωας της Σοσιαλιστικής Εργασίας (1985)

Chevalier de la Légion d ‘honneur (Γαλλία, 1986)

Βραβείο Θριάμβου, 2000

Praemium Imperiale (Ιαπωνία, 2006)

Τάγμα της Τιμής για την Πατρίδα

1η κατηγορία (20 Νοεμβρίου 2005) – για την εξαιρετική συμβολή της στην ανάπτυξη της εγχώριας και διεθνούς χορογραφικής τέχνης και για πολλά χρόνια δημιουργικής δραστηριότητας

2η θέση (18 Νοεμβρίου 2000) – για την εξαιρετική συμβολή της στην ανάπτυξη της χορογραφικής τέχνης

3η τάξη (21 Νοεμβρίου 1995) – για την εξαιρετική συμβολή της στον εθνικό πολιτισμό και στη σύγχρονη χορογραφική τέχνη

4η τάξη (9 Νοεμβρίου 2010) – για την εξαιρετική συμβολή της στην ανάπτυξη της εθνικής κουλτούρας και της χορογραφίας και για πολλά χρόνια δημιουργικής δραστηριότητας

Τρία Τάγματα του Λένιν (1967, 1976, 1985)

Τιμώμενος Καλλιτέχνης της RSFSR (1951)

Καλλιτέχνης του Λαού RSFSR (1956)

Καλλιτέχνης του Λαού ΕΣΣΔ (1959)

Τάγμα Γραμμάτων και Τεχνών (Γαλλία, 1984)

Τάγμα των Αξιών στη Λιθουανία (2003)

Τάγμα της Ισαβέλλας της Καθολικής (Ισπανία)

Τάγμα του Μεγάλου Δούκα της Λιθουανίας Gediminas

Τάγμα του Ανατέλλοντος Ηλίου , 3η τάξη (Ιαπωνία, 2011)

Premium «Russian National Olympus» (2000)

Βραβείο Prince of Asturias (Ισπανία, 2005)

isometric-isotonic

Λίλλυ Βελισσαρίου

Οι ισομετρικές κινήσεις (isometric), είναι οι κινήσεις που οι μύες δεν κινούνται δεν επιμηκύνονται όπως είναι οι ισοτονικές κινήσεις (isotonic), αλλά παραμένουν σταθερά σε ένα σημείο λειτουργίας. Η σανίδα είναι ισομετρική κίνηση, ενώ όταν γίνεται push ups η κίνηση είναι ισοτονική. MM0682-e1359684797192-300x135

Γιατί δεν είναι σωστό να πούμε στο Pilates ότι τώρα θα κάνουμε ασκήσεις για κοιλιακούς…

Λίλλυ Βελισσαρίου

Το Pilates πατάει σε έξι στόχους που βασίζεται όλη η φιλοσοφία του. Αυτές οι έξι αρχές – στόχοι διέπουν όλες τις ασκήσεις του συστήματος. Μία από αυτές είναι το Powerhouse όπως ονομάζεται από τον ιδρυτή του. Αυτό συμπεριλαμβάνει μία σειρά μυών που ενεργοποιούνται κατά την διάρκεια του μαθήματος. Ανάμεσα σε αυτούς τους μύες που αποτελούν το Powerhouse (κέντρο δύναμης), είναι και όλοι οι κοιλιακοί (ορθός, εγκάρσιος, έσω και έξω κοιλιακός ένθεν και ένθεν). Εάν δεν ενεργοποιηθούν αυτοί οι μύες κατά την διάρκεια των ασκήσεων, τότε δεν γυμναζόμαστε σωστά κατά τον Joseph Pilates.20170210_201118

Έτσι δεν μπορούμε να πούμε ότι το Pilates έχει ασκήσεις για κοιλιακούς αποκλειστικά, όπως θα λέγαμε σε ένα άλλο σύστημα γυμναστικής, αλλά όλο το μάθημα Pilates, είναι τουλάχιστον και γύμναση κοιλιακών. Φυσικά σε κάποιες ασκήσεις οι κοιλιακοί, ενεργοποιούνται πιο ήπια ενώ σε άλλες ενεργοποιούνται περισσότερο, τόσο ώστε να πούμε ότι βασικός στόχος της άσκησης αυτής, είναι το «κέντρο» (Powerhouse ή ΚΑΙ κοιλιακοί). Οπότε με το ξεκίνημα της όποιας άσκησης στο  Pilates, ενεργοποιούμε κοιλιακούς.

Η φωτογραφία είναι από μάθημα TRX-Pilates με την Χριστίνα, Κατερίνα, Ευδοκία και Νικολέττα.

Pilates για ομοιόμορφη μυϊκή ανάπτυξη σε όλο το σώμα

 

Λίλλυ Βελισσαρίου

18470939_10158686081310416_370557153_nΟι περισσότερες από τις συμβατικές ασκήσεις δημιουργούν ογκώδεις μύες, βασιζόμενες στις πολλές επαναλήψεις. Το Pilates όμως επικεντρώνεται στις πολλές εναλλαγές ασκήσεων και όχι στις επαναλήψεις, με αποτέλεσμα να μπορείτε να δυναμώσετε το σώμα σας ομοιόμορφα και χωρίς υπερβολές στον όγκο.

Στην φωτογραφία του μαθήματός μου η Έλενα Αναστασιάδη

ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΚΟΛΙΩΣΗ

Δρ. Ιωάννης Καρνέζης FRCS(Orth), Ορθοπαιδικός Χειρουργός,
Επιστημονικός Διευθυντής Δικτύου Παθήσεων Σπονδυλικής ΣτήληςADScCl

‘Η σκολίωση έχει σχέση με την κληρονομικότητα’

Σωστό!
Αν και στην πλειοψηφία των περιπτώσεων η σκολίωση είναι ‘ιδιοπαθής’ (άγνωστης αιτιολογίας) γνωρίζουμε ότι προκαλείται από πολλές διαφορετικές αιτίες. Από επιστημονικές παρατηρήσεις σε οικογένειες ατόμων με σκολίωση καθώς και αναλύσεις γονιδίων είναι σήμερα ξεκάθαρο ότι μια από τις σημαντικότερες αιτίες της σκολίωσης είναι η κληρονομικότητα, υπάρχουν δηλαδή κληρονομούμενα γονίδια που προδιαθέτουν στην εμφάνιση σκολίωσης σε παιδιά και εφήβους.

typoi-skoliosis‘Σημαντικού βαθμού σκολίωση μπορεί να προκαλέσει μειωμένη ικανότητα για εργασία καθώς και σοβαρά ψυχολογικά και παθολογικά προβλήματα’

Σωστό!
Πολλές κλασικές κλινικές μελέτες (με τη χρήση επιδημιολογίας και στατιστικής) έχουν δείξει οτι ενήλικα άτομα με σημαντικού βαθμού σκολίωση παρουσιάζουν, κατά μέσο όρο, μειωμένη ικανότητα για εργασία, σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα καθώς και δυσκολία στην εύρεση συντρόφου ή συζύγου.

‘Η σκολίωση, όταν είναι σοβαρού βαθμού, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην αναπνευστική λειτουργία’

Σωστό!
Η εξέταση της πνευμονικής λειτουργίας (σπιρομέτρηση) έδειξε ότι άτομα με σημαντικού βαθμού σκολίωση της θωρακικής σπονδυλικής στήλης παρουσιάζουν αναπνευστική ανεπάρκεια σε σημαντικό ποσοστό ακόμα και σε μικρή ηλικία. Κλινικές μελέτες σε εφήβους έδειξαν αναπνευστική δυσλειτουργία ανάλογη με τον βαθμό της θωρακικής σκολίωσης, ενώ σε ποσοστό 20% των περιπτώσεων η αναπνευστική αυτή δυσλειτουργία ήταν σημαντικού βαθμού. Είναι επομένως γεγονός ότι η αντιμετώπιση της σκολίωσης σε συτές τις περιπτώσεις πρέπει να έχει σαν στόχο, εκτός των άλλων, την πρόληψη σοβαρών αναπνευστικών προβλημάτων στο άμεσο και απώτερο μέλλον.

‘Προχωρημένη σκολίωση μπορεί να προκαλέσει πόνο στην μέση (οσφυαλγία) σε ενήλικες’

Σωστό!
Αν και η σκολίωση στην παιδική και εφηβική ηλικία δεν προκαλεί πόνο σχεδόν ποτέ, άτομα μέσης και μεγαλύτερης ηλικίας με σημαντικού βαθμού επιδεινούμενη σκολίωση παρουσιάζουν πολύ συχνά σοβαρό πρόβλημα πόνων στην μέση και την πλάτη. Αυτό συμβαίνει τόσο λόγω ‘φθοράς’ της σπονδυλικής στήλης όσο και λόγω διαταραχής της ισορροπίας του σώματος και κόπωσης των μυικών ομάδων κατά τις καθημερινές δραστηριότητες.

‘Η προσπάθεια αντιμετώπισης της σκολίωσης με κηδεμόνες κορμού μπορεί να προκαλέσει ψυχολογική επιβάρυνση για πάρα πολλά χρόνια μετά την εφηβεία’

Σωστό!
Το σοβαρό ψυχολογικό φορτίο που προκαλεί στους εφήβους η εφαρμογή κηδεμόνων κορμού είναι ευρέως γνωστό και αδιαμφισβήτητο. Ωστόσο, πρόσφατη κλινική μελέτη παρέχει νέα δεδομένα σύμφωνα με τα οποία η ψυχολογική αυτή επιβάρυνση που προκαλείται από τη χρήση κηδεμόνων σκολίωσης μπορεί να διαρκέσει για πάρα πολλά χρόνια. Όπως παρατηρήθηκε σε μια ομάδα ενηλίκων (άνω των 30 ετών) με σκολίωση, όσοι είχαν υποβληθεί σε θεραπεία με κηδεμόνες κορμού κατά την εφηβεία τους ένιωθαν μεγαλύτερη παραμόρφωση στο σώμα τους και ανέφεραν χαμηλότερη ποιότητα ζωής σε σχέση με όσους δεν είχαν υποβληθεί σε θεραπεία με κηδεμόνες, παρά το γεγονός ότι ο βαθμός σκολίωσης ήταν, κατά μέσο όρο, ο ίδιος σε όλα τα άτομα της ομάδας.

MΑΡΙΑ ΚΥΝΗΓΟΥ

Λίλλυ Βελισσαρίου

έφυγε Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2015 από κοντά μας.
Μεγάλη δασκάλα μας στην μουσικοκινητική αγωγή ή όπως λέγαμε εμείς στην ρυθμική, που ήταν υποχρεωτικό μάθημα ύλης του Υπουργείου πολιτισμού για την εκπαίδευση και το επαγγελματικό δίπλωμα καθηγητή χορού.
Ώρες περνούσαμε να μελετάμε τον ρυθμό και την κίνηση με τον τρόπο που εκείνη μας έμαθε…

maria-kunigou-flampoura1444286664Δίπλωμα Σχολής Πράτσικα αναγνωρισμένης από το κράτος (Γυμναστική, Ρυθμική, Μουσική, Χορός). Πτυχίο πιάνου (Εθνικό Ωδείο). Μεταπτυχιακές σπουδές σε θέματα του ενδιαφέροντός της (Γυμναστικής, Ρυθμικής, Φλογέρας Συστήματος ORFF και DALCROZE) στη Σουηδία, Δανία, Αγγλία, Βέλγιο και Αυστρία. Ειδικεύτηκε στη μελέτη προβλημάτων της Ρυθμικής Αγωγής, της κίνησης και της μουσικής των μικρών παιδιών (προσχολικής και παιδικής ηλικίας). Ανήκε στην ομάδα εργασίας για τα μουσικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, στην ομάδα εργασίας για θέματα που αφορούν τον Ελληνικό χορό και ήταν ειδική σύμβουλος στην ομάδα εργασίας για τον καταρτισμό του προγράμματος της ψυχοκινητικής αγωγής και δραστηριοτήτων της προσχολικής ηλικίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. maria-kynhgoy-thumb-extra_largeΕπίσημα προσκαλεσμένη από το Υπουργείο Πρόνοιας και Κοινωνικών Υπηρεσιών της Σουηδίας και βέβαια με την ομόφωνη γνώμη του Υπουργείου Παιδείας, να διδάξει σε δεκαπενθήμερα σεμινάρια Ρυθμικής στη Σχολή Νηπιαγωγών Στοκχόλμης και Γκέτεμποργκ και ακόμα από τον μουσικό οργανισμό ΥΑΜΑΗΑ στο Παρίσι να δείξει και να διδάξει μέρος από τις δραστηριότητές της. Συνεργάστηκε με το τμήμα Λαϊκής Τέχνης του Μουσείου Μπενάκη και έγραψε το βιβλίο οδηγό για παιδιά Λαϊκή Τέχνη. Επαγγελματική δραστηριότητα: Δίδαξε στη Σχολή Πράτσικα, στη μετεκπαίδευση των Νηπιαγωγών της Μαρασλείου δημοτικής Εκπαιδεύσεως και στη Σχολή Μωραϊτη. Δίδαξε το μάθημα της Ρυθμικής, του αυτοσχεδιασμού και χορογραφίας στις Ανώτερες Ιδιωτικές επαγγελματικές σχολές χορού, στην Κρατική Σχολή Ορχηστρικής Τέχνης. μαρια κυνηγούΤο μάθημα της ρυθμικής και της διδακτικής της κίνησης για παιδιά από 4-12 χρονών στη σχολή Νηπιοβρεφοκομίας των ΤΕΙ. Στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και της Πάτρας το μάθημα της ειδικοτητάς της. (Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και τμήμα Νηπιαγωγών). Διδάσκει μουσική και κίνηση στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν όπου και συνεργάζεται με αυτό το θέατρο στα χορογραφικά θέματα. (Αρχαίο και σύγχρονο δραματολόγιο). Ενδεικτικά ανεφέρονται οι χορογραφίες: Πέρσες, Ορέστεια, Βάκχες, Φιλοκτήτης, Ιππής, Σφήκες, Λυσιστράτη κ.λ.π. Διδάσκει το μάθημα της προωδειακής μουσικής για παιδιά 3 1/2-6 χρονών στο ωδείο Φ. Νάκας. ΄Εχει εκδόσει βιβλία και κασέτες για παιδιά και εκπαιδευτικούς ( Εκδοτικός Οίκος Ερμής και Φ. Νάκας).

Pilates και γυμναστική φάρμακο για ψυχή και σώμα

Λίλλυ Βελισσαρίου

Πολλοί ψυχολόγοι και ψυχίατροι, συστήνουν ανάμεσα σε άλλα και την γυμναστική ως “φάρμακο” για την αντιμετώπιση διαφόρων ψυχικών προβλημάτων. Εκτός από τις ορμόνες που εκκρίνονται στο σώμα, όπως θα έχετε παρατηρήσει όσοι γυμνάζεστε, συμβάλουν στην καλή διάθεση κι έτσι στο τέλος του μαθήματος ενώ ξεκινήσατε κουρασμένοι, φεύγετε με χαμόγελο και ενέργεια.

pilatesΣημαντικό ρόλο παίζουν οι αναπνευστικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται κατά την άσκηση.
Στην άσκηση του Pilates χρησιμοποιείται η πλευρική αναπνοή (εισπνοή από την μύτη-εκπνοή από το στόμα). Ανοίγει δηλαδή στην εισπνοή το διάφραγμα και στέλνουμε τον αέρα πίσω στις κάτω πλευρές του θώρακα. Αντίστοιχα στην εκπνοή, συρρικνώνεται ο θώρακας και προσπαθώ να αποβάλω όσο περισσότερο αέρα μπορώ, ώστε να καθαρίζουν οι πνεύμονες.

Ο άνθρωπος από την γέννηση του χρησιμοποιεί την διαφραγματική αναπνοή αλλά είναι μια τεχνική που ενώ θεωρείται ως φυσική και αυθόρμητη, μεταβάλλεται ανάλογα με τα συναισθήματα, το άγχος και την στεναχώρια. Η διαφραγματική αναπνοή χαλαρώνει το νευρικό σύστημα με σκοπό την καλύτερη λειτουργία του οργανισμού και την απόκτηση ηρεμίας και εσωτερικής γαλήνης. Επίσης μειώνει σημαντικά το stress και το άγχος αλλά βοήθα και στην ρύθμιση της πίεσης.

pilates arabesqueΗ γυμναστική συμβάλλει

Στην αποβολή του άγχους και του stress
Στην καταπολέμηση της αϋπνίας
Στην ρύθμιση της πίεσης
Στην ενδυνάμωση του νευρικού συστήματος
Στην αύξηση ενέργειας
Στην καταπολέμηση των αναπνευστικών παθήσεων
Στην καταπολέμηση της κατάθλιψης
Στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος

 

pilates reformerΤο Pilates βοηθάει

Στην αύξηση της αναπνευστικής ικανότητας και της κυκλοφορίας του αίματος

Στην ενδυνάμωση των μυών του κορμού

Στην ευλυγισία και κινητικότητα της σπονδυλικής στήλης

Στον συντονισμός σώματος και πνεύματος

Στην σωστή στάση

Στην ισορροπία

Στην οστική πυκνότητα

Στις υγιείς αρθρώσεις

Στην αύξηση κινητικότητας

Στην επίγνωση του σώματος

Στην βελτίωση της καθημερινότητας

Στην αποφυγή τραυματισμών.

Γιατί είναι σημαντική η σταθεροποίηση σπονδυλικής στήλης!

ιντερνετ

Πρόσφατες έρευνες αποδεικνύουν ότι οι ασκήσεις pilates ενεργοποιούν πρωτίστως μύες των οποίων η κύρια λειτουργία είναι να σταθεροποιούν τη σπονδυλική στήλη και τις περιφερικές αρθρώσεις. Η άρτια λειτουργία αυτών των μυών βοηθάει στην αποφόρτιση της σπονδυλικής στήλης και των αρθρώσεων, συμβάλλοντας έτσι στην επούλωση τραυματισμών καθώς επίσης και στην πρόληψη αυτών.πιλατες

Δυνατή και όμορφη πλάτη με 4 ασκήσεις του Pilates στο στρώμα (mat).

Λίλλυ Βελισσαρίου

swimmingΗ πλάτη είναι ένα από τα σημεία του σώματος που καθόλου δεν γυμνάζεται με τις καθημερινές μας κινήσεις. Απεναντίας, λόγω εργασίας γραφείου, υπολογιστών, εργατικές δουλειές, είναι το σημείο που καταπονείται περισσότερο. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που έχουμε προβλήματα στην σπονδυλική μας στήλη (κυφώσεις, σκολιόσεις, πόνους κ.α.). Ο Joseph Pilates φρόντισε ώστε να δημιουργήσει όργανα που δουλεύουν ειδικά την σπονδυλική στήλη και την κινητικότητά της (tower, reformer κ.α.). Στο ΜΑΤ έχουμε 4 ασκήσεις (στο βασικό ασκησιολόγιο) που έχουν σαν στόχο να δυναμώσουν τους μυς της πλάτης και να μας κάνουν να δούμε αποτελέσματα.

1.Swimmingswimming

2.Swan dive pilates-exercises-swan-dive

3.Double leg kicksThe Double Leg Kick

4.Rockingroking

Φυσικά υπάρχουν και παραλλαγές του ΜΑΤ με λάστιχα, βαράκια, που μπορούμε να δουλέψουμε την πλάτη παράλληλα με τα άλλα σημεία του σώματος.

Saw

Λίλλυ Βελισσαρίου

sawΜία άσκηση στο στρώμα που όπως όλες οι ασκήσεις Pilates που το σώμα κάνει twist (στροφή οσφυικής μοίρας χωρίς όμως να κινηθεί η λεκάνη), είναι για καθαρισμό πνευμόνων από τον αέρα. Κοινώς άσκηση αναπνοής.
Ταυτόχρονα λειτουργούν οι πλάγιοι μυς και κάνει διάταση των μηριαίων.
Όπως πολύ σωστά θα έλεγε και η δασκάλα μου Katia Vasilenko, στρίβουμε τον κορμό ενώ ψηλώνουμε και τραβάμε προς τα πάνω σπονδυλική στήλη (μακραίνουμε). Τα χέρια επίσης τραβάνε προς τις δύο αντίθετες άκρες ενώ όταν ρολλάρουμε κάτω, ξεκινάμε την κίνηση από το κεφάλι, νιώθουμε και την διάταση της σπονδυλικής στήλης.
Απολαυστική άσκηση όταν την εκτελούμε με ροή και σωστή αναπνοή.