Γιατί δεν είναι σωστό να πούμε στο Pilates ότι τώρα θα κάνουμε ασκήσεις για κοιλιακούς…

Λίλλυ Βελισσαρίου

Το Pilates πατάει σε έξι στόχους που βασίζεται όλη η φιλοσοφία του. Αυτές οι έξι αρχές – στόχοι διέπουν όλες τις ασκήσεις του συστήματος. Μία από αυτές είναι το Powerhouse όπως ονομάζεται από τον ιδρυτή του. Αυτό συμπεριλαμβάνει μία σειρά μυών που ενεργοποιούνται κατά την διάρκεια του μαθήματος. Ανάμεσα σε αυτούς τους μύες που αποτελούν το Powerhouse (κέντρο δύναμης), είναι και όλοι οι κοιλιακοί (ορθός, εγκάρσιος, έσω και έξω κοιλιακός ένθεν και ένθεν). Εάν δεν ενεργοποιηθούν αυτοί οι μύες κατά την διάρκεια των ασκήσεων, τότε δεν γυμναζόμαστε σωστά κατά τον Joseph Pilates.20170210_201118

Έτσι δεν μπορούμε να πούμε ότι το Pilates έχει ασκήσεις για κοιλιακούς αποκλειστικά, όπως θα λέγαμε σε ένα άλλο σύστημα γυμναστικής, αλλά όλο το μάθημα Pilates, είναι τουλάχιστον και γύμναση κοιλιακών. Φυσικά σε κάποιες ασκήσεις οι κοιλιακοί, ενεργοποιούνται πιο ήπια ενώ σε άλλες ενεργοποιούνται περισσότερο, τόσο ώστε να πούμε ότι βασικός στόχος της άσκησης αυτής, είναι το «κέντρο» (Powerhouse ή ΚΑΙ κοιλιακοί). Οπότε με το ξεκίνημα της όποιας άσκησης στο  Pilates, ενεργοποιούμε κοιλιακούς.

Η φωτογραφία είναι από μάθημα TRX-Pilates με την Χριστίνα, Κατερίνα, Ευδοκία και Νικολέττα.